22 November 2005

The Se7en Meme..

Aku terasa macam nak menyahut cabaran Zack dan Nazim untuk buat meme ni walaupun meme ni memang letih nak buat. So here it is..


7 Perkara Penting "Must Be Done" Sebelum Mati

1) Lengkapkan bekalan untuk akhirat
Insyaalah. Amin.

2) Berhenti merokok
Aku pernah berhenti merokok dulu. But the environment was different. But I've done it once so I guess I can do it again.

3) Turunkan berat badan
I use to weigh around 55-60 kg. Now I'm around 80-85 kg. Something has to be done. Aku nak muat pakai baju pengantin aku!

4) Kahwin
I already found my perfect partner. I hope to sign a permanent contract that will last forever.

5) Be a good husband and father
Something that every man wish.

6) Hidup senang bukan mewah
Aku tak mintak jadi millionare, cukup la kalau aku boleh provide apa yang wife dan anak aku mintak nanti

7) Balas jasa mak aku
Aku dah takde ayah. Aku cuma ada mak aku aja. Sementara mak aku masih lagi ada di dunia ni, aku nak balas jasa dia dengan apa cara sekalipun. Cukup la bagi aku kalau dia tahu yang anak bongsu dia ni sayang kat dia.

7.5) Compose a great song
I have to include this one. Ini memang fantasy aku since I was a little boy. Aku tak tahu kenapa tapi dari kecik aku teringin sangat nak jadi composer. Aku memang ada menulis lagu. Pernah dulu I wrote some songs on my demo with my band masa belajar kat college. But that was small pea. I want something big. I know I'm capable. The time will come.



7 Perkara Yang Aku Tak Boleh Buat

1) Be good in any kind of sports
Aku ni memang fanatic bola sepak. I knew everything there is about football. But I'm not a sportsman. No talent. Unnatural. So I stick to loving the game instead of playing it.

2) Stop buying music, movies and magazines
Kalau dihimpun duit aku beli kaset, cd, vcd, dvd, vhs, majalah dari dulu hingga sekarang, aku rasa aku dah boleh buat duit hantaran kahwin aku. I just can't stop. Period.

3) Minta duit dengan family aku
Dari aku lahir sampai sekarang aku tak pernah sekali pun mintak duit dengan family aku. Tak pernah terkeluar dari mulut aku ayat seperti 'Mak, nak seposen..' atau 'Pinjam sepuluh..'. Selalunya diaorang yang akan bagi tanpa aku mintak. Walau camana susah pun aku tak akan mintak dengan family aku. Aku rasa lebih senang pinjam duit dengan kawan-kawan daripada family. Tah.. aku rasa guilty.

4) Bawak kereta manual di jalanraya
The last time aku bawak kereta manual di jalanraya is on the day aku amik test lesen kereta aku. And that was 10 years ago. So now aku dah takde confident untuk bawak kereta manual di jalanraya. Dah ingat-ingat lupa. I like automatic things.

5) Basuh baju
Bukan tak boleh, more like tak suka. Salah satu benda yang aku paling malas dan benci nak buat ialah basuh baju. Bukan tak pernah. Dulu masa kat hostel aku basuh baju sendiri. Tapi aku akan ambik masa satu hari suntuk untuk basuh baju dan baju yang aku basuh tak pernah bersih. Sekarang ni pun aku hantar everything ke laundry. Yes, everything. Harap-harap bakal isteri aku suka basuh baju.. hehe.

6) Be punctual
Ini satu kelemahan aku yang aku rasa girlfriend aku pun tersangat agree. Time management aku memang lemah. I'm either too early or too late. Something that I definitely need to change.

7) Be good in maths
Aku memang tak suka nombor dari dulu lagi. Aku tak suka pengiraan, mengira, dikira, kira-kira, ilmu hisab, congak dan yang sewaktu dengannya. I get frustrated bila kena buat math equation yang tak pernah aku dapat jawapannya. Not a very mathematical person.



7 Perkara Menarik Pada Perempuan

1) A great smile
The one thing that can melt your heart

2) Bertudung
Brings out the 'keayuan' in women.

3) Funny
Funny as in not just pandai berlawak dan buat aku ketawa tapi pandai memahami lawak bodoh aku. A good sense of humour.

4) Lemah lembut
Bukan terlalu lemah lembut sampai lembik dan lembab. Lemah lembut as in ada sifat feminin dan juga lembut hati. Kalau keras macam jantan susah plak jadinya..

5) Suka budak-budak macam aku
Sifat keibuan mesti ada. Maternal instinct is sexy!

6) A good friend
Somebody who listen to u and somebody that u can talk with about everything and anything in this world. Someone who is like your best friend.

7) Caring
Semua orang suka kalau ada orang ambik berat pasal kita kan?

I'm very happy to say that all of the above qualities ada pada my girlfriend. I guess that's why she is the one.. =)



7 Perkara Yang Aku Selalu Cakap

1) Yang.. (..bila aku cakap ngan girlfriend aku)
2) Beb.. (..digunakan di hujung ayat)
3) Dowh.. (..juga digunakan di hujung ayat)
4) Haram aihh.. (..selalu keluar bila cakap ngan orang senegeri)
5) Ya aaa.. (..digunakan dalam pelbagai intonasi)
6) Adohh.. (..bila sesuatu yang tak diingini berlaku atau terlupa something)
6.3) Kelas btol.. (..menggambarkan sesuatu yang hebat)
6.5) Buat hal aa.. (..menggambarkan seseorang yang 'buat hal')
7) *!@$?*!*@$! (..bila bergurau ngan kengkawan atau kengkadang time driving)



7 Celebrities Crushes

7 aja? Aku ada banyak kalau dikira dari dulu... hehe. Here are some in no particular order.

Elisha Cuthbert, Mandy Moore, Scarlett Johansson, Kirsten Dunst, Charlene Choi, Rosamund Kwan, Rani Mukherjee, Jennifer Connelly, Sherilyn Fenn, Asia Carrera, Christina Ricci, Thora Birch, Charlize Theron, Zalia, Jessica Alba, the woman who played Doogie mom in Doogie Howser MD (!), that girl who played Winnie in The Wonder Years, Jem & The Holograms, that girl who played Nicole in My Two Dads, the woman who played Sgt. Rita Lee in Silk Stalkings.....etc.



7 Orang Yang Kena Perah Otak Buat Macam Ni

Sesiapa saja yang baca benda ni dan ada blog. Dan berani.. hehe.

11 comments:

Nazim Masnawi said...

Ha! Ha! Best! Best! Aku suka stail perempuan yang menarik minat kau! And... what can I say 'bout Asia Carrera? Keh! Keh!

~comei~ said...

nak senyum bleh.. :)
semoga bahagia hingga ke akhir hayat.. aminn..

Anonymous said...

eee...alamak..tul ka??? syoknye baca..kembang idung jap.. :->

*ingenue*

Edd Vedder said...

eh.. orang yg dimaksudkan meninggalkan komen di blog ku ini..? hehe.. lebiu bebeh!

Nim.. senyum ada makna tu.. :)
doa-doakan la selalu ekk.

Nazim.. aku pun suka ciri2 yg ada kat NNHC tu. Hehe.
Asia Carerra? Hanya jauhari yang mengenal manikam. Aku tau ko nyesal tak letak nama dia dlm list ko kan..? haha.

N a d i a said...

hahaha...nice..nice...:-). dlm jem & the holograms, yg mana satu ko minat ha? geng misfits yg baik sket tu ke??.

hm...awek bertudung mmg ayu, & akan bertambah ayu kalo perangainye turut ayu. :-)

Nazim Masnawi said...

"aku pun suka ciri2 yg ada kat NNHC tu" - wei, NHHC la!

Edd Vedder said...

ooops nazim.. my bad, my bad!

nad.. geng misfits yg baik tu nama Clash. Aku sudah semestinya minat dekat Jerrica Benton AKA Jem.
Aduhh.. terngiang-ngiang theme song dia dalam kepala aku..

Zack said...

Edd,

Maternal instinct is sexy ?

Woah, aku tak pernah rasa se-seksi nih...

N a d i a said...

edd,
arini baru aku perasan.."rockin' mama from silvercity"?...waaa...i like!!..
hehehehehe...

Edd Vedder said...

sheena..
hang nak aku ajaq apa? email aku weh.. mat wayar tu penah sekelas ngan kita sat masa lower 6. btoi la tu..

zack..
of course maternal instinct is sexy. kalau tak tak wujud la istilah MILF. hehehe..

nad..
sampai ati.. dah lama baru perasan.. hehe. anyway, the title really suits u.. :)

N a d i a said...

hehe..edd, bukan pe, semenjak dua menjak nih mata aku dah semakin blur & berpinau sbb terpaksa go tru all kinds of reports & craps kat opis nih!!...power spek aku pun dah mengalahkan nerd yg normal. tu yg bleh tak perasan tu...sori...:-)