21 August 2005

..a good start.

Glory glory Man United..!!

Man United 1 Aston Villa 0.

Puas hati aku tengok Van Nistelrooy score tadi. 2 wins and 2 clean sheets, it looks like a good start for the new season. Yes I am a Red Devil. Aku ni bukan picisan atau what they call penyokong lalang. Aku dah sokong Man Utd sejak aku tingkatan 1 lagi. One of the reason aku sokong MU disebabkan oleh Bryan Robson, idola aku masa tu. Aku ni tak la pandai sangat main bola, tapi disebabkan minat yang melampaui batas terhadap bolasepak especially EPL, aku boleh tahu nama kebanyakan players bolasepak, kelab mana yang diaorang main, asal dari negara mana, umur berapa, position apa diaorang main dan kelab mana yang teringin nak beli diaorang. Ditambah pulak my other ‘job’ as a football manager dalam game ‘Championship Manager 5’ dan jugak team fantasy football aku yang boleh tahan, aku ni sebenarnya gila bola beb. Aku selalu mimpi kalau la aku dapat jumpa dengan ‘abang-abang’ aku macam Bryan Robson, Roy Keane, George Best, Bobby Charlton, Denis Law and my favourite Man Utd player ever KING Eric Cantona. Fuhh..! Best tuuu…!

So anyone nak join league fantasy football aku..? Ada berani..? Kalau interested cuba create team kat sini. And maybe aku bleh create satu league baru. Setakat ni aku bertanding dengan budak2 ofis aku and few of my closest friend. Team aku takde la power sangat, sbb rules aku satu aja : NO Arsenal and Liverpool players in my team. So kalau Henry ke, Gerrard ke score 4 gol dalam every game, mmg kalah teruk la aku..! Arsenal ngan Liverpool kan rivals. Mana boleh aku pick players diaorang. It’s almost against the law, man.! Cuma Chelsea aja yang aku boleh tahan lagi. Not yet anyway.. Maybe kalau Mourinho menang lagi tahun ni, and dia bikin panas lagi dengan Sir Alex, aku akan isytihar sebagai rival. Tapi aku tengok sekarang ni Mourinho makin poyo kan..?

But then again, that’s just me… :)

No comments: