19 September 2007

TV : KAMI - Kami Anak Malaysia Independent



Kalau anda memilih untuk menonton satu sahaja siri TV tempatan setiap minggu, pastikan anda menonton KAMI. Kisah remaja yang sarat dengan isu dan konflik remaja di zaman ini. Produksi yang berkualiti dan menampilkan bakat-bakat baru yang segar dan sangat berbakat, KAMI memang tidak menghampakan. Projek KAMI ini memang besar dan ambitious, siap dengan soundtrack, gigs, siri TV dan filem yang akan menyusul tahun hadapan. Tahniah kepada mereka yang mencetuskan idea bernas ini.

Setelah 2 episod ternyata aku ter'hook' dengan KAMI. Kisah dan konflik yang dihadapi oleh karakter-karakter utama siri ini, diselang-selikan dengan muzik dari nama-nama besar dalam underground scene (..episod lepas ada Bittersweet!) ternyata membuatkan aku tertarik untuk menonton. Mungkin aku teringat zaman- zaman gig dan jamming aku semasa remaja dulu. Nostalgia aku mungkin sedikit sebanyak membantu aku menyukai siri ini..

Lakonan daripada bakat-bakat baru ini memang membanggakan. Semuanya fresh, talented dan good-looking, terutama sekali pelakon utamanya Liyana Jasmay. She's a very good actress and I think she will go very far. Harap-harap dia bijak memilih projek TV dan filem yang berkualiti seperti ini. Plus did I mention that she's cute? :)

KAMI ke udara malam ini ! - setiap Rabu, 10 pm, di 8TV. Jangan lupa tonton. Siapa kata orang Malaysia tidak boleh menerbitkan karya berkualiti, huh?


Links :

ProjekKAMI
Blog Liyana Jasmay
Video klip lagu tema siri KAMI dari Meet Uncle Hussain - Lagu Untukmu



11 comments:

Nazim Masnawi said...

Aku dari hari tu nak tengok siri TV ni, tapi aku selalu end up tgk Bizarre Foods kat Travel and Living. Sigh...

Edd Vedder said...

Ko mmg bizarre, Nazim..

Tgk la KAMI malam ni.. :)

Nazim Masnawi said...

Bis tu, Bizarre Foods camne?!?

And check this shit, man.

Holy cow!

Edd Vedder said...

Shit!
Serious aku tak tahu semua tu green screen. Rasa mcm nak tgk semula, saja nk check for details..

jimi said...

Yes, this local drama is really really GOOD.Liana Jasmay such talented actress.

Yatt said...

Liyana tu cute gila ah... ishh!

Edd Vedder said...

jimi, yatt..
Liyana tu mmg talented dan cute. Dan kita pun layak jadi pakcik dia yang cute.. hehe.

zan said...

Agaknya nak kena kasi orang2 yang jauh dari industri drama untuk buat drama, baru nampak drama tu lain dari yang lain n bagus..
er..dapat info skrip n lakon layar drama ni di buat oleh kroni2 joe kidd. maybe pasal tu sempoi sangat kot..siap soundtrack, gig..

fadz said...

vovin perkenalkan drama siri ni, aku tgk semalam, kecuali dgn iklan2 panjang, siri ni best best best! love the style, the char, the arc story. will hope to see more.

Edd Vedder said...

zan..
kroni joe kidd? Ok la tu.. at least someone yg mmg betul2 tahu pasal underground music involve. Jgn buat benda yg kita tak tahu, kan.

fadz my man!
Arc story dia menarik kan? It's something new. Mungkin orang yg biasa dgn drama melayu akan rasa pacingnya agak slow. Tapi that's the beauty of it. Dia sedang build up all the character dan storynya.
Glad people like it.

N a d i a said...

finally ada gak drama yg watak2nye student ni tak lagi dipegang oleh pelakon-pelakon 'student-expired' mcm dlm filem kuliah cinta ke..hape..hehehehe...

p/s: approach dia ok, tapi ntah la..ada dragged sket.

p/s lagi: rambut si hero tu tak kena cantas ke kat sekolah?