16 August 2005

..me? writing a blog?

Well, the time has finally come… After registering in blogspot for almost 2 years now, I finally decided to write something for everyone to read. Finally I had the courage to express my thought publicly. Dulu aku selalu pikir orang yang tulis blog ni mmg berani. Berani untuk open themselves up to the whole world. Macam kita tulis personal diary tapi semua orang boleh baca.. Sometimes aku sendiri jadi malu bila baca blog orang yang bagi too much detail for everyone to know. But I admit , aku ni mmg suka sangat baca blog. Kekadang terserempak dengan blog somebody with the coolest lifestyle. So aku pun imagine yang kalaulah aku nie cool macam dia tue (jangan harap la..). Or maybe jumpa blog somebody yang their life is so depressing. So aku pun bersyukur la life aku tak macam diaorang tue. Lama-lama aku pun terpikir, blog nie sebenarnya tempat untuk meluahkan perasaan. Tak semestinya kita kena tulis hari-hari or setiap benda yang kita buat, setiap makanan yang kita makan etc. Tapi blog ni is a place where u express yourself. It’s an escapism. So that’s why I decided to write. Kadang2 aku nak orang tahu opinion aku pasal filem nie, pasal album terbaru tu, pasal komen dia ni, pasal isu tu. I want my voice to be heard. Plus I have always have this dream of becoming a writer and this is the closest to writing that I will ever get.

Tak kisah la kalau takde orang pun yang nak masuk baca blog aku nie.. (well, maybe my girlfriend.. luv u bebeh!). But now I have a place to shout.. A place where only one opinion matters and that is mine. So sit back and relax. Take a listen to what I have to say… Coz’ these are my thoughts. The thoughts that had always been attenuated. Now it is time to amplify my attenuated thoughts. And it goes a little sumthin’ like this………..

No comments: